انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی قوچان و مرکز آموش فنی و حرفه ای قوچان

۱۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۷ کد : ۱۵۲۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۲۳
به همت گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه، انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی قوچان و مرکز آموش فنی و حرفه ای قوچان به امضاء رسید.
انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی قوچان و مرکز آموش فنی و حرفه ای قوچان

به همت گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه، انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی قوچان و مرکز آموش فنی و حرفه ای قوچان به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، این جلسه ظهر سه شنبه 9 اسفند 1401 و با حضور آقایان دکتر مجید مهدویان رئیس محترم دانشگاه صنعتی قوچان و مهندس سید قاسم موسوی بیرکی رئیس محترم مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید عباسی شهرستان قوچان، دکتر بیکی معاونت محترم اداری و مالی دانشگاه، دکتر فرزانه سرپرست گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه، دکتر گنج بخش مدیر محترم کالج دانشگاه، مهندس حاتمی معاون محترم مرکز فنی و حرفه ای قوچان و مهندس شاکری کارشناس محترم گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت داشگاه و در محل سالن جلسات ریاست این دانشگاه برگزار گردید.

این جلسه در راستای سیاست های کلی اشتغال و با هدف گسترش همکاری ها و برگزاری دوره های آموزشی، تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه صنعتی قوچان و مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان منعقد و به امضای طرفین رسید.
در ابتدای جلسه آقای دکتر علی فرزانه سرپرست گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم، با اشاره به ضرورت برنامه ریزی جهت رشد و توسعه منابع انسانی در عرصه خدمات آموزشی و توانمند سازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: بدون شک دانشجویان به عنوان مجموعه ای از نیروهای انسانی اماده برای ورود به بازار کار، یکی از مخاطبین اصلی دوره های مهارت افزایی هستند.
وی افزود: با توجه به اینکه دانشجویان مهندسی مباحث علمی را در دانشگاه دنبال می کنند، لازمه ورود به بازار کار، آشنایی عملی با رشته تحصیلی است که دوره های مهارتی مرکز آموزش فنی و حرفه ای می تواند با توانمند سازی آنان این فضا را فراهم نماید.
فرزانه با اشاره به فعال بودن کالج دانشگاه صنعتی قوچان ابراز امیدواری کرد، اخذ مجوز مرکز TMC ،برگزاری دوره های آموزشی استاندراد و صدور مدارک معتبر فنی و حرفه ای یقیناً برای دانشجویان و فارغ التحصیلان ما فرصتی مغتنم جهت اخذ آمادگی برای ورود به بازار کار خواهد بود.
در ادامه جلسه آقای دکتر مجید مهدویان ریاست دانشگاه صنعتی قوچان ضمن ابراز خرسندی از برقرای این ارتباط افزود: در جامعه امروزی کسب مدارک دانشگاهی به تنهایی جایگاهی در بازار کار ندارد و اخذ این مدارک باید توام با کسب مهارت باشد که بحمد الله وزارت عتف نیز به این موضوع وارد شده و سیاست های خوبی اتخاذ گردیده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری بیشتر زمینه ای را ایجاد کنیم تا دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی به عنوان یک نیروی کار ماهر نیز بتوانند وارد جامعه شوند.

آقای موسوی رئیس محترم مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید عباسی شهرستان قوچان نیز در ادامه جلسه از امضاء این تفاهم نامه ابراز خرسندی کرده و افزود: این قبیل فعالیت ها می توانند به بالا بردن نیرو ماهر در بازار کار کمک کند.

گفتنی است، در ادامه این جلسه از امکانات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی قوچان بازدید به عمل آمد.