اطلاعیه نقل و انتقالات(میهمانی،تمدید میهمانی،میهمانی دائم و انتقالی)

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۴ کد : ۱۵۸۴ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۴۹۴
اطلاعیه نقل و انتقالات(میهمانی،تمدید میهمانی،میهمانی دائم و انتقالی)
اطلاعیه نقل و انتقالات(میهمانی،تمدید میهمانی،میهمانی دائم و انتقالی)

به اطلاع دانشجویان عزیزمی رساند به استناد آیین نامه نقل وانتقالات به شماره 88441/3/41مورخ 20/3/1392 آندسته از دانشجویانی که متقاضی میهمانی به سایر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی برای سال تحصیلی 1403-1402 هستند می توانند از اول اردیبهشت ماه لغایت پایان اردیبهشت ماه 1402 با مراجعه به سامانه سجاد به نشانی https://portal.saorg.ir با توجه به نکات ذیل نسبت به ثبت و پیگیری درخواست خود اقدام نمایند.
1- راهنمای ثبت نام و درخواست میهمانی در سامانه سجاد موجود می باشد لازم است دانشجویان گرامی قبل از هرگونه اقدام راهنمای های مذکور را با دقت مطالعه نمایند.
2- دانشجویانی که تاکنون درسامانه سجاد ثبت نام نکرده اند ابتدا بایستی از منوی ثبت نام، در سامانه مذکور ثبت نام نموده و پس از دریافت نام کاربری و کلمه عبور از منوی ورود وارد سامانه شده و از منوی خدمات- اداره کل امور دانشجویان داخل- نقل و انتقالات نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.
3- آندسته از دانشجویانی که قبلا در سامانه سجاد ثبت نام کرده اند با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد سامانه شده و از منوی خدمات- اداره کل امور دانشجویان داخل- نقل و انتقالات نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.
4- دانشجویانی که کلمه عبور خود را فراموش کرده اند از گزینه  رمز عبور خود را فراموش کرده ام نسبت به دریافت رمز جدید اقدام نمایند. در صورتی که نام کاربری و رمز عبور را فراموش نموده اند از طریق پشتیبانی سیستم درخواست کاربری و رمز عبور نمایند.
5- اطلاعات در سامانه سجاد به صورت دقیق وارد شود و در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات، اقدام لازم را انجام دهید.
6- دانشجویانی که دارای شرایط خاص (بیماری صعب العلاج ، سرپرست خانواده و ...) می باشند یا در حین تحصیل در دانشگاه ازدواج نموده اند مستندات مربوطه را بارگذاری نمایند.
7- دانشجویانی که برای اولین بار درخواست میهمانی می دهند لازم است گزینه درخواست میهمانی برای دو نیمسال را انتخاب نمایند. این دسته از دانشجویان می توانند حداکثر دو دانشگاه نزدیک به محل سکونت را بر حسب اولویت انتخاب کنند.
8- دانشجویانی که در حال حاضر در دانشگاه دیگری میهمان هستند و قصد تمدید میهمانی را دارند بایستی گزینه تمدید میهمانی را برای دو نیمسال دیگرانتخاب نمایند.
9- دانشجویانی که حداقل چهارم ترم متوالی در یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی میهمان بوده اند و قصد میهمانی دائم را دارند گزینه میهمانی دائم را انتخاب نمایند.
10- دانشجویانی که برای بار اول درخواست میهمانی می دهند و همچنین دانشجویانی که درخواست تمدید میهمانی دارند ضروری است لیست دروس انتخابی خود را برای دو نیمسال نحصیلی آتی با رعایت پیش نیاز ، همنیاز و رعایت سقف انتخابی دروس گروه معارف در هر ترم براساس چارت تحصیلی دانشگاه مبدا و اطمینان از ارائه دروس انتخابی در دانشگاه مقصد در سامانه سجاد ثبت نمایند.
11-    دانشجویانی که درخواست میهمانی دائم دارند در صورت موافقت با درخواست آنان از نیمسالی که میهمان دائم می شوند دروس باقیمانده خود را بایستی بر اساس چارت تحصیلی دانشگاه مقصد بگذرانند.
12-    دانشجویانی که با درخواست میهمانی آنان موافقت می شوند مکلفند در پایان هر نیمسال تحصیلی پیگیری لازم جهت ارسال ریزنمرات به دانشگاه مبدا انجام دهند و تمدید میهمانی منوط به دریافت ریزنمرات آنان از دانشگاه مقصد می باشد.
13-    دانشجویان میهمان دائم پس از اتمام کلیه واحدهای درسی ضرورری است نسبت به پیگیری ارسال کارنامه کلی دوره، با ذکر معدل کل و تاریخ فارغ التحصیلی توسط دانشگاه مقصد اقدام نمایند.
14-    دانشجویان دوره روزانه که به سایر دانشگاهها میهمان می شوند شهریه ثابت و متغیردانشجویان دوره شبانه توسط دانشگاه مقصد از آنان اخذ خواهد شد.
15-    دانشجویان دوره شبانه که به سایر دانشگاهها میهمان می شوند علاوه بر پرداخت شهریه ثابت در دانشگاه مبدا،  شهریه ثابت و متغیر نیز در دانشگاه مقصد از آنان اخذ خواهد شد.
16-    دانشجویان مهمان اعم از موقت یا دائم در صورت اتمام سنوات آموزشی، معافیت تحصیلی(ویژه برادران) یا مشروطی بیش از حد مجوز های لازم را در اسرع وقت از مراجع مربوطه(کمیسیون موارد خاص و نطام وظیفه) اخذ نمایند. بدیهی است تبعات ناشی از عدم اقدام به موقع به عهده شخص دانشجو می باشد.
17-    دانشجویانی که متقاضی انتقال توام با تغییر رشته در سایر دانشگاهها یا صرفا متقاضی تغییر رشته در دانشگاه مبدا بر اساس کارنامه محرمانه می باشند لازم است کد رشته جدید را که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته سال ورود دانشجو قید شده در سامانه سجاد اعلام نمایند.
18-    نتایج درخواست ها حداکثر تا 15 تیرماه توسط دانشگاه مبدا و حداکثر تا پایان مرداد ماه توسط دانشگاه مقصد اعلام خواهد شد.
19-    دانشجویانی که دانشگاه مبدا و مقصد با درخواست آنان موافقت نماید لازم است در زمان مقرر در دانشگاه مقصد ثبت نام به عمل آورند. چنانچه دانشجویی از درخواست میهمانی منصرف شود لازم است قبل از شروع نیمسال تحصیلی درخواست انصراف از مهمانی خود را به صورت مکتوب به اداره آموزش اعلام نماید.
20-     با عنایت به اینکه فرایند درخواست نقل و انتقالات دانشجویان محترم شاهد و ایثارگر در بازه زمانی دیگری از طریق سازمان امور دانشجویان در سامانه سجاد اعلام خواهد شد و درخواست این عزیزان مستقیما توسط سازمان امور دانشجویان بررسی و نتیجه اعلام می شود لذا، زمان شروع درخواست مهمانی و انتقالی برای این دسته از دانشجویان متعاقباً اعلام خواهد شد.
*** دانشجویان گرامی در صورت هرگونه سوال می توانند با کارشناسان اداره آموزش با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل نمایند.                                                
 05147017305  و  263-05147017261

 با آرزوی توفیق الهی
 مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی