بازدید تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی قوچان از شرکت سیمرغ واحد خراسان

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۳ کد : ۱۶۰۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۸۲
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، به همت کارگروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت این دانشگاه، جمعی از اعضای هیات علمی این دانشگاه روز سه شنبه مورخه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ بازدیدی از واحد خراسان شرکت سیمرغ؛ به عمل آوردند.
بازدید تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی قوچان از شرکت سیمرغ واحد خراسان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، به همت کارگروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت این دانشگاه، جمعی از اعضای هیات علمی این دانشگاه روز سه شنبه مورخه 12 اردیبهشت  ماه 1402 بازدیدی از واحد خراسان شرکت سیمرغ؛ به عمل آوردند.

در ابتدای این بازدید علمی دکتر علی فرزانه سرپرست گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه صنعتی قوچان ضمن تشکر و قدردانی از مدیریت مجموعه به خاطر تقبل میزبانی، به معرفی دانشگاه صنعتی قوچان به عنوان دهمین دانشگاه فناور برتر کشور در میان دانشگاه های صنعتی در سال 1401و ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برای رفع نیازها و مشکلات پیش روی شرکت سیمرغ پرداخت.

در ادامه مهندس سید احمد میرمعزی کارآفرین برتر سال 98 کشور و مدیرعامل  شرکت سیمرغ واحد خراسان ضمن عرض خیر مقدم و تبریک روز گرامیداشت مقام معلم و استاد، توضیحاتی در خصوص وضعیت فعلی این شرکت، محصولات تولیدی و جایگاه آن در سطح منطقه و کشور ارائه کرد و افزود: شرکت سیمرغ به عنوان بزرگترین تولید کننده تخم مرغ خاورمیانه نقش به سزایی در اقتصاد کنونی کشور ایفاء می نماید.

سپس مدیران واحدهای مختلف شرکت سیمرغ واحد خراسان نظیر واحد بیوتکنولوژی، تخم مرغ خوراکی، فارم های استیجاری، مدیریت انرژی، کارخانه جوجه کشی، تولید مرغ مادر، کارخانه دان، امور فنی، آمار و اطلاعات و واحد اداری و پشتیبانی دقایقی ضمن معرفی مختصر واحدهای زیر مجموعه به نقایص و مشکلات موجود در مجموعه مدیریتی خود اشاره نمودند که مقرر گردید. در ادامه دکتر فرزانه پس از دسته بندی مطالب و تشکیل تیم های تخصصی با حضور اعضای هیات علمی گروه های مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و انرژی، مهنهدسی برق و سایر گروه های علمی دانشگاه صنعتی قوچان، ضمن هماهنگی با مدیران واحدها جهت برای برگزاری جلسات تکمیلی و انعقاد طرح ها و پروژه های پژوهشی احتمالی اقدام نمایند.

همچنین مقرر گردید تفاهم نامه همکاری دوجانبه در زمینه های کارآموزی دانشجویان، فرصت های صنعتی اساتید، برگزاری همایش ها و رویدادهای استارتاپی، تعریف پایان نامه های دانشجویی، بورسیه دانشجویان نخبه، همکاری در واحد R&D ،آموزش نیروی انسانی، امکان سنجی و ارائه طرح های توجیهی برای پروژه های اقتصادی جدید و طرح های پژوهشی اعضای هیات علمی تدوین و به امضای طرفین برسد.

پس از جلسه بازدیدی از واحد تولید تخم مرغ به عمل آمد و برخی مشکلات و معضلات موجود توسط مهندس امین التجار مدیر واحد تخم مرغ در حین بازدید اساتید از سالن های تولید، بسته بندی، خشک کردن کود به ایشان ارائه گردید.
صرف ناهار پایان بخش این بازدید علمی بود.