دومین جشنواره ادبی حیات

۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۴ کد : ۲۵۸ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۵۴۲

دبیرخانه دائمی «جشنواره‌ حیات» در دانشگاه تربیت‌مدرس در چارچوب مسئولیت اجتماعی خود و با هدف توجه به مسائلی که در حیات اجتماعی، زیستی و روانی بشر دارای اهمیت بسزایی دارد، تشکیل شده است.
نخستین جشنواره ادبی حیات با شعار «آب، داستان حیات» در سال ۱۳۹۵ با هدف گفتمان‌سازی برای مصرف بهینه آب و تبیین تهدید خشکسالی برگزار شد.
دومین دوره این جشنواره، با شعار " دوباره زندگی..." و با محوریت «ویروس کرونا»، افزون بر حوزه ادبیات و داستان، فرصتی را هم برای هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی فراهم کرده است تا در قالب «نقاشی دیواری»، آثار خود را به معرض نمایش گذارند. افزایش ارتباط با جامعه و تاکید بر مسئولیت اجتماعی دانشگاه، استفاده از قابلیت‌های بیانی و دیداری ادبیات و نقاشی در یادمان سازی رخدادهای ملی و جهانی، ایجاد فرصت برای کشف استعدادها در حوزه هنرهای مردمی،گرامیداشت داستان‌نویسان و نقاشان برجسته‌ی کشور، توجه ویژه به ادبیات کودک و نوجوان و طراحی و ساخت یادمان ویژه دوره کرونا در دانشگاه تربیت مدرس از جمله اهداف دومین دوره جشنواره حیات می باشد.
بخش های مختلف جشنواره شامل؛‌بخش رقابتی، داستان‌ کوتاه، داستان کودکان و نوجوانان (استعدادهای ادبی کودک) و نقاشی دیواری و بخش جانبی شامل برگزاری کارگاه‌های مجازی داستان‌نویسی و برگزاری نمایشگاه مجازی از طرح های دیوارنگاره یادمانی می باشد.
دبیرخانه‌ی جشنواره حیات آماده‌ پذیرش آثار نویسندگان و نقاشان دیواری، در موضوع «ویروس کرونا» با تاکید بر محورهای محیط زیست،مهرورزی پزشکی و فاصله‌گذاری اجتماعی است. آخرین‌ مهلت ارسال آثار ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ، زمان اعلام نتایج داوری ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ و زمان برگزاری نمایشگاه مجازی و آیین پایانی، نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت http://www.hayatfest.ir مراجعه نمایید.

 

کلید واژه ها: دومین جشنواره ادبی حیات