مراسم توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد

۲۱ مهر ۱۴۰۱ | ۰۱:۴۴ کد : ۱۲۴۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۵۴
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، مراسم توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی قوچان با حضور اعضای محترم هیات رئیسه، اساتید فرهیخته و مدیران محترم و دانشجویان گرامی ورودی ۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد.
مراسم توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، مراسم توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی قوچان با حضور اعضای محترم هیات رئیسه، اساتید فرهیخته و مدیران محترم و دانشجویان گرامی ورودی 1401 دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد.

در این مراسم که در تالار تشریفات قوچان برگزار شد، جناب آقای دکتر مهدویان ریاست محترم دانشگاه صنعتی قوچان ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و سالروز ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) به دانشجویان و حاضرات جلسه گفت: خوشحالم که امروز بعد از حدود دو سال به دلیل همه گیری ویروس کرونا در خدمت دانشجویان عزیز هستیم و دانشجویان ورودی امسال جز دانشجویان خوش شناس هستند که می توانند به صورت حضوری در دانشگاه و در سر کلاس هایشان حاضر شوند.

وی در ادامه افزود: امروز شما دانشجویان در ابتدای راه هستید و چهارساله آینده نتیجه تلاش های خود را خواهید دید و در این مسیر که یک مسابقه می باشد باید دید کدام یک از شما عزیزان در جایگاه بهتری قرار می گیرد.

جناب آقای دکتر مجید مهدویان در ادامه با ذکر این نکته که از زمان خود برای یادگیری بیشتر استفاده کنید افزود: دانشگاه صنعتی قوچان دارای اساتید جوان و در عین حال با تجربه ای می باشد که می توانید از توانایی های این عزیزان، همچنین از امکانات دانشگاه نظیر امکانات آزمایشگاهی، رفاهی و ورزشی بهتره و استفاده لازم داشته باشید و تمام دانشگاه و امکانات در خدمت شماست تا بعد از چهارسال بهترین نتیجه را بگیرید.

ریاست محترم دانشگاه صنعتی قوچان در انتها گفت: زندگی امروز ما نتیجه تلاش های کسانی است که بی منت رفتند و شهید شدند تا ما در آرامش باشیم، ما همه مدیون شهدای عزیزمان هستیم و باید به وصیت نامه این عزیزان توجه کنیم و نکته مهمی که در تمامی وصیت نامه های شهدای عزیز به چشم خورد، نماز اول وقت، احترام به والدین، ولایت مداری، امر به معروف و نهی از منکر و حجاب می باشد که امید است همه ما این موارد را سرلوحه کار خود در زندگی قرار دهیم.

در ادامه برنامه جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین سید حسن سیدی مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز ضمن عرض خیرمقدم به دانشجویان ورودی جدید و تبریک به مناسبت هفته وحدت و سالروز ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) به دانشجویان ورودی جدید به حدیث "اَلعِلمُ سُلطان" اشاره و گفت: هر کس اگر عالم باشد سلطان است پس شما نیز تلاش کنید تا علم آموزی داشته باشید و از زمانی که دارید تمام بهره را برای علم آموزی و بیشتر کردن علم خود استفاده کنید.

وی ادامه داد: امیرالمومنین (ع) می فرماید کسی که میخواهد خدا را بشناسد باید ابتدا خود را بشناسد و این اهمیت خودشناسی را نشان می دهد و بنده به نوبه خود از شما دعوت به خودشناسی دارم.

مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ادامه خاطر نشان کرد: دختران و پسران عزیزم هیچوقت به عقبه خود بی تفاوت نباشید و ببینید چه کسانی تلاش کردند تا شما به اینجا برسید و شرایط محیا باشد که بتوانید به راحتی به تحصیل ادامه دهید.

وی در ادامه به اهمیت روح و جسم اشاره و افزود: هیچوقت نسبت به تقویت روح و جسم خود نیز بی تفاوت نباشید و البته اینجا جا دارد از ریاست محترم و اعضای محترم هیات رئیسه نیز بابت زحماتی که برای فراهم کردن امکانات دانشگاه داشته اند تقدیر و تشکر نمایم و امیدواریم در بحث ورزش بانوان هم فعالیت هایی صورت بگیرد.

مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قوچان در پایان با اشاره به شعار نهاد رهبری که حمایت، هدایت و نظارت می باشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم هیچوقت مشکلی در دانشگاه نداشته باشید، اما در عین حال ما در دانشگاه صنعتی قوچان و در حوزه نهاد در خدمت شما هستیم و از پیشنهادها و انتقادات استقبال میکنیم و اگر مشکلی نیز بود با ما در میان بگذارید تا نسبت به رفع این موارد اقدام شود.

در ادامه این جلسه نیز جناب آقای دکتر نجاتی معاونت محترم آموزشی و پژوهشی، جناب آقای دکتر انزابی نژاد مدیر محترم آموزشی، جناب آقای دکتر قهرمانی مقدم مدیر فرهنگی، جناب آقای دکتر صفرزاده از اعضای محترم هیات علمی نیز صحبت هایی در خصوص فعالیت های آموزشی و برنامه های دانشگاه داشتند.

همچنین جناب آقای خاکپور از اساتید و مشاوران شهرستان نیز در ابتدا در خصوص نحوه و سبک زندگی دانشجویی سخنانی را مطرح نمودند.

گفتنی است، از دیگر برنامه های این مراسم که در تالار بزرگ تشریفات برگزار شد می توان به سخنرانی های مختلف آموزشی، اجرای موسیقی پاپ و پذیرایی اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

 

کلید واژه ها: جلسه توجیهی توجیهی جلسه تویجیهی دانشجویان جدیدالورود ثبت نام، اخبار و اطلاعیه های دانشجویان جدیدالورود