اعضای محترم هیات علمی دانشگاه صنعتی قوچان از مجتمع پتروشیمی بجنورد بازدید کردند

۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۶ کد : ۱۳۱۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۰۲
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، اعضای محترم هیات علمی دانشگاه صنعتی قوچان از مجتمع پتروشیمی بجنورد بازدید به عمل آوردند.
اعضای محترم هیات علمی دانشگاه صنعتی قوچان از مجتمع پتروشیمی بجنورد بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، به همت کارگروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت این دانشگاه، جمعی از اعضای هیات علمی این دانشگاه روز سه شنبه مورخه 24 آبان ماه 1401 بازدیدی از مجتمع پتروشیمی خراسان واقع در شهرستان بجنورد به عمل آوردند.

در ابتدای این بازدید علمی مهندس نیکبخت مدیر روابط عمومی مجتمع پتروشیمی خراسان ضمن عرض خیر مقدم، توضیحاتی در خصوص وضعیت فعلی این مجتمع، محصولات تولیدی، تعداد سهامداران و جایگاه آن در سطح منطقه و کشور ارائه کرد و افزود: مجتمع پتروشیمی خراسان نقش به سزایی در اقتصاد کنونی کشور ایفاء می نماید.

در ادامه اساتید حاضر که از گروه های مختلف آموزشی نظیر مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی کامپیوتر و مهندسی صنایع که در این بازدید شرکت کرده بودند، بازدیدی از بخش های مختلف شرکت پتروشیمی بجنورد نظیر آزمایشگاه شیمی، نیروگاه برق، مجموعه کنترل فرایند و کارگاه تولید قطعات به عمل آوردند و توضیحات کاملی توسط کارشناسان هر مجموعه ارائه گردید.

جلسه با مهندس حسن خسروی رئیس مجتمع پتروشیمی خراسان بخش دیگری از این بازدید علمی بود که پس از معرفی حاضرین در جلسه، دکتر علی فرزانه مدیر کارگروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه صنعتی قوچان ضمن معرفی مختصر دانشگاه، گزارش جامعی از ظرفیت ها، توانمندی ها و طرح های پژوهشی برون دانشگاهی اساتید این دانشگاه ارائه و به صورت اجمالی شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه دانشگاه و زمینه های فعالیت آنان را معرفی نمود.

دکتر علی فرزانه ابراز امیدواری کرد: این بازدید زمینه ساز تعامل بیش از پیش مجتمع پتروشیمی بجنورد با دانشگاه صنعتی قوچان به عنوان سومین دانشگاه برتر در سطح منطقه و برترین دانشگاه صنعتی در شرق کشور در زمینه پژوهش و فناوری ( پیرو آخرین رتبه بندی  ISC) گردد و  اساتید این دانشگاه بتوانند در بحث طرح های پژوهشی برون دانشگاهی با پتروشیمی خراسان همکاری نمایند.

مهندس خسروی هم در پایان این نشست عنوان داشت: حضور شما مرا به سالهای دور و زمانی که در دانشگاه ها تدریس می کردم برد و حس و حال خوبی برای من ایجاد شد و احساس جوانی کردم.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با برگزاری بیشتر این جلسات البته به صورت تخصصی و با حضور کارشناسان ما، بتوانید گوشه ای از مشکلات و معضلات موجود در این مجتمع را مرتفع نمایید که البته اصلاً کار آسانی نیست. اما با برگزاری جلسات تخصصی و هم افزایی امکان تحقق آن وجود داارد.
گفتنی است، از دیگر برنامه های این بازدید علمی می توان به اقامه نماز و صرف ناهار در داخل مجتمع اشاره کرد.