مراسم اختتامیه مسابقه ایده شو با معرفی ایده های برتر برگزار شد

تعداد بازدید:۶۸۰
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، مراسم اختتامیه مسابقه ایده شو با معرفی نفرات برتر این رویداد در روز دوشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ و در سالن آمفی تئاتر ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی َبرگزار شد.
مراسم اختتامیه مسابقه ایده شو با معرفی ایده های برتر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، مراسم اختتامیه مسابقه ایده شو با معرفی نفرات برتر این رویداد در روز دوشنبه 12 دی ماه 1401 و در سالن آمفی تئاتر ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی َبرگزار گردید.

در این مراسم آقای دکتر نجاتی معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قوچان ضمن خیر مقدم به حاضران در این جلسه گفت: برنامه ایده شو برای اولین بار در سطح کشور برگزار شده است و رویداد بسیار بزرگی می باشد که شاهد حضور 44 تیم و ایده از سراسر کشور در این مسابقات بودیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه چیز از ایده شروع می شود و کسب و کارهای موفق دنیا از یک ایده شروع شده است و ممکن است به ذهن خیلی ها برسد و آن را جدی نمی گیرند ولی عده ای هستند که این ایده ها را ارزشمند می دانند و به آن احترام می گذارند، نهایتا موفق خواهند شد که در طول تاریخ نیز از این موارد کم نداشته ایم.

دکتر نجاتی در ادامه با اشاره به اینکه نباید از ایده هایی که به ذهن شما می رسد به سادگی عبور کنید افزود: از شریک شدن با دیگران نترسید و سعی کنید با تیم سازی به ایده های خود کمک کنید و در کسب و کار به این موضوع فکر کنید که به چه کسی این محصول را خواهید فروخت و اینکه چه سهمی را از این بازار خواهید داشت.

دکتر نجاتی در ادامه افزود: سعی کنید ناامیدی را از خود دور کنید و با کسب و کارهای به ظاهر کوچک اما بزرگ ادامه مسیر را داشته باشید و بتوانید برای جامعه خود مفید باشید.

در ادامه این برنامه آقای دکتر علی فرزانه دبیر برگزاری این مسابقات نیز چگونگی برگزاری این مراسم از ابتدا تا روز اختتامیه را توضیح داد.

وی در این خصوص گفت: این رویداد با همکاری فرمانداری شهرستان قوچان، بنیاد برکت، صندوق کارآفرینی امید و تعداد 44 ایده از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد و با داوری های صورت گرفته تعداد 11 ایده به مرحله نهایی رسید و در داوری نهایی نیز تعداد 6 طرح منتخب شدند.

در ادامه برنامه از 6 طرح برتر این مسابقات تقدیر و حمایت شد.
گفتنی است اهدای تسهیلات 4 درصد بنیاد برکت، صندوق کارآفرینی امید و همچنین تسهیلات 18 درصد بانک ملی از تسهیلاتی بود که به تیم منتخب پرداخت خواهد شد.
همچنین با قول و حمایت معاون محترم برنامه ریزی و توسعه فرمانداری آقای دکتر سلیمانی کلیه تیم های شرکت کننده از حمایت تبصره 16 با تسهیلات 4 درصد بهره مند خواهند شد.

گفتنی است در این مراسم آقای دکتر نجاتی معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قوچان و ریاست کمیته داوران این رویداد، آقای دکتر فرزانه مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قوچان و دبیر برگزاری این رویداد، آقای دکتر سلیمانی معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان قوچان و عضو کمیته اجرایی این رویداد، آقای مهران ریاست محترم بانک ملی شهرستان قوچان و اسپانسر این رویداد با تسهیلات 18 رصد، آقای معروف رییس صندوق کارآفرینی امید، آقای رحیمیان نماینده بنیاد برکت و اسپاسنر این رویداد با تسهیلات 4 درصد در شهرستان قوچان، آقای ولایتی ریاست اداره کار، آقای موسوی ریاست سازمان فنی و حرفه ای شهرستان و تعدادی از اعضای هیات علمی و مدیران دانشگاه و دانشجویان نیز حضور داشتند.

 

عنوان تیم ها و ایده های برتر "مسابقه ایده شو" به شرح زیر می باشد.

تیم اول
علی اصغر عسکری - پوریا نوروزی - پولاد مهدی زاده
عنوان ایده: ساخت ECU خودرو
تیم دوم
مهلا کاظمی، حسن صدیق-مهوش علیپور - محدثه فراست
عنوان ایده: ساخت بیوسنسور هوشمند اینترلوکین 6 برای اندازه گیری قند خون مادران باردار
تیم سوم:
امیرمحمد مهدی زاده
عنوان ایده:
تولید سموم آفت کش اورگانیک با استفاده از ضایعات چوب و زغال
تیم چهارم
مجید زمردی
عنوان ایده:
ساخت قفل اتومات، ساخت علف زن با سنسور تشخیص انگشت-ساخت دستگاه ارتعاش سنج پیش بینی زلزله
تیم پنجم:
ریحانه عادت - قاسم زحمتی - بهزاد روشن عقل
عنوان ایده:
ساخت دستگاه زعفران خشک کن با الک اتومات
تیم ششم:
امیرحسین حاجیان و علی پاداش
عنوان ایده:
کیت عیب یاب آسانسور