همزمان با ویژه‌برنامه سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، آیین نامگذاری ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد

۱۳ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۰ کد : ۱۴۱۲ اخبار دانشگاه اخبار دانشجویی و فرهنگی
تعداد بازدید:۸۴۲
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، ویژه‌برنامه سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و همچنین آیین نامگذاری ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه صنعتی قوچان برگزار گردید.
همزمان با ویژه‌برنامه سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، آیین نامگذاری ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، ویژه‌برنامه سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و همچنین آیین نامگذاری ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه صنعتی قوچان برگزار گردید.

این مراسم در روز سه شنبه 13 دی ماه و همزمان با سالروز شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و در سالن آمفی تئاتر ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

در این مراسم آقای دکتر مجید مهدویان ریاست محترم دانشگاه صنعتی قوچان، آقای حجت الاسلام و المسلمین سید حسن سیدی مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی قوچان، اعضای محترم هیات رئیسه، اعضای محترم هیات علمی و اساتید فرهیخته، مدیران محترم، کارکنان پرتلاش و دانشجویان گرامی حضور داشتند.

مهمانان این برنامه نیز آقای صفایی فرماندار محترم شهرستان، آقای سرهنگ زرقانی فرمانده محترم سپاه ناحیه قوچان و همچنین آقای امیرحسین حیدری از مدافعین حرم و فرمانده یکی از تیپ های لشکر فاطمیون بودند که به عنوان راوی جلسه حضور داشتند.

در ابتدای این برنامه آقای دکتر مهدویان ریاست محترم دانشگاه صنعتی قوچان ضمن خیر مقدم به حاضران جلسه و تسلیت به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی گفت: چه شد و چرا سردار سلیمانی شد سردار دلها، در این خصوص سه موضوع برای بنده دارای اهمیت بود که خدمت شما عرض خواهم کرد.

در بحث اول اینکه افرادی که آسمانی شدند و یادشان در اذهان همیشگی شد، شرط اولش داشتن خلوص نیت است و اینکه کار برای رضای خدا باشد و همین دلیل باعث می شود آن کار مانگار شود. تمام اعمالی که این شهید بزرگوار انجام می دادند و تمام رشادت ها و صحنه های نبرد ایشان قطعا برای رضا خدا بوده است که نمونه بارزتر آن را در زندگی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند وعده داده است که "إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِیعاً " و این عزت قطعا از سوی خداوند است و این افراد قطعا مومنانی هستند که به این درجه رسیده اند.

مورد بعدی بحث ولایت است، این شهید بزرگوار همواره پشتیبان ولایت فقیه بود و بسیار ولایت پذیر بودند و همواره تاکید داشتند که پشتیبان ولایت فقیه و سرباز ولایت باشید و خود ایشان نیز اینگونه بودند و این سربازی را افتخار می دانستند.

مورد بعدی که می توان به آن اشاره کرد، عزم و اراده راسخ این مردان آهنین بود که در سخت ترین شرایط هیچوقت تسلیم نبودند و با انگیزه بالا که این انگیزه نیز الهی بود کارها را پیش می بردند و به تصمیماتی که میگرفتند معتقد بودند و ایمان راسخ داشتند.

ریاست دانشگاه صنعتی قوچان در ادامه افزود: سردار سلیمانی از بازمانده ها و رزمندگان جنگ تحمیلی بودند و نهایتا به چیزی که شایسته آن بود و می خواستند رسیدند و به فیض شهادت نائل آمدند.

در ادامه این برنامه آقای امیرحسین حیدری به عنوان فرمانده یکی از تیپ‌های لشکر فاطمیون و مدافعین حرم روایاتی را از مدافعین حرم و شهدای مدافع حرم بیان نمودند.

گفتنی است اجرای برنامه تئاتر، پخش نماهنگ، کلیپ و همچنین آیین نامگذاری ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های این روز بود.

این برنامه به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و مدیریت حوزه فرهنگی برگزار گردید.