با حضور اساتید بسیجی شهرستان و به میزبانی دانشگاه صنعتی قوچان؛

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید برگزار گردید

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۶۸۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۷۱
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، مراسم سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید به میزبانی دانشگاه صنعتی قوچان برگزار گردید.
مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، مراسم سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید به میزبانی دانشگاه صنعتی قوچان برگزار گردید.

این مراسم امروز (چهارشنبه 31 خردادماه 1402) و در سالن جلسات ساختمان شهید سلیمانی دانشگاه صنعتی قوچان و با حضور اساتید بسیجی دانشگاه های شهرستان قوچان برگزار شد.

در این مراسم آقای دکتر مهدویان ریاست دانشگاه صنعتی قوچان ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: ابتدا یاد و خاطر شهید چمران را گرامی میداریم و روز ملی بسیج اساتید را خدمت شما بزرگواران تبریک عرض می نمایم. بسیار خرسندم که در این جلسه و در کنار شما اساتید فرهیخته و بسیجی حضور دارم و در دانشگاه صنعتی قوچان میزبان شما هستیم.

همانطور که مستحضر هستید مراسم روز ملی بسیج اساتید به صورت سراسری و با حضور حدود 30 هزار استاد بسیجی همزمان در سراسر کشور برگزار می گردد و ما نیز در قوچان در کنار هم هستیم که جا دارد از برگزار کنندگان این مراسم تقدیر و تشکر نماییم.

شعار امسال برای این روز «استاد بسیجی، جهاد تبیین و امیدآفرین، اعتلای حکمرانی» است و همانطور که در شعار مشخص می باشد، این شعار مولفه های یک استاد بسیجی را به خوبی نشان می دهد. در این شعار به درستی تبیین شده است که یک استاد بسیجی با توجه به شرایط کشور و با توجه به نیازهای حکومت دینی چه فعالیت هایی باید انجام دهد.

در بیانات اخیر مقام معظم رهبری نیز این مهم شنیده شد و ایشان اشاره داشتند که دو عامل "ایمان و امید" باعث پیشرفت و اعتلای انقلاب اسلامی بوده است و در چنین شرایطی باید به این دو عامل در راستای استمرار برنامه های جمهوری اسلامی ایران توجه شده و این شعارها دیده و تقویت شود.

آقای دکتر مهدویان ریاست دانشگاه صنعتی قوچان در ادامه خاطرنشان کرد: نمونه های اساتید تراز انقلاب اسلامی مثل استاد بزگوار آقای دکتر چمران نشان می دهد که اتفاقات انقلاب در بحث تئوری به مثال های عملی تبدیل شدند و سالها با این عزیزان زندگی کردیم و امیدواریم بتوانیم ادامه راه این شهدای عزیز باشیم و شرمنده خون این شهدا نشویم.

در ادامه این جلسه آقای دکتر کاظمی ریاست بسیج اساتید شهرستان قوچان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مصطفی چمران و همچنین روز بسیج اساتید، به اهمیت حضور اساتید بسیجی در دانشگاه ها و جامعه اشاره و گفت: امروز در دانشگاه ها اساتید ما نقش ویژه ای دارند و باید بدانند که می توانند با صحبت هایشان تاثیرگذار باشند.
انتظار می رود اساتید عزیز در کلاس های درس از مزایای انقلاب برای دانشجویان بگویند و بذر امید را در سطح جامعه و دانشگاه بپاشند و طوری نباشد که مدیون خون شهدایی باشیم که برای این خاک و آب تلاش کردند و امروز خود را مدیون این عزیزان هستیم.

در ادامه این مراسم از اساتید بسیجی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

گفتنی است؛ در این مراسم اساتید دانشگاه های شهرستان قوچان، معاونت برنامه ریزی فرماندار شهرستان، جانشین فرمانده سپاه شهرستان و تعدادی دیگر مسئولین شهرستان حضور داشتند.