بر مبنای تازه ترین بروزرسانی های ISC؛

دو تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی قوچان در جمع پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان در سال ۱۴۰۱ قرار گرفتند

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۰ کد : ۱۷۲۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۲۰
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، دو تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی قوچان در جمع پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان در سال ۱۴۰۱ قرار گرفتند.
دو تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی قوچان در جمع پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان در سال ۱۴۰۱ قرار گرفتند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، دو تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی قوچان در جمع پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان در سال 1401 قرار گرفتند.

دکتر حسن کریمی مله عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی قوچان در حوزه موضوعی شیمی و دکتر بهرام فرهادی نیا عضو هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه صنعتی قوچان در حوزه موضوعی فناوری اطلاعات و ارتباطات در میان دو درصد برتر جهان در سال 1401 قرار گرفتند.

گفتنی است، در چند سال اخیر تعدادی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد با استفاده از داده های پایگاه اسکوپوس اقدام به ایجاد پایگاه داده و محاسبه شاخصی به نام شاخص استنادی مرکب می کنند و در کشور ما با نام «فهرست دانشگاه استنفورد» شناخته شده و مورد توجه رسانه ها و موسسات قرار می گیرد.

هدف این پایگاه داده ارائه مجموعه ای از سنجه های استنادی مرکب، مجموعه ای از چند شاخص استنادی مجزا است که پژوهشگران دانشگاه استنفورد در مقاله سال ۲۰۱۶ خود معرفی و محاسبه کرده اند.

این شاخص ها مبتنی بر تعداد استنادات دریافتی مقالات پژوهشگران و جایگاه نویسندگی آنها (الگوی هم نویسندگی) و شاخص هرش می باشد.
با این وصف و بر مبنای تازه ترین بروزرسانی های ISC و بر اساس نتایج اعلام شده اسامی ذیل از دانشگاه صنعتی قوچان در جمع پژوهشگران دو درصد برتر ایرانی قرار گرفتند:
1- دکتر حسن کریمی مله در حوزه موضوعی شیمی
2- دکتر بهرام فرهادی نیا در حوزه موضوعی فناوری اطلاعات و ارتباطات

ضمن عرض تبریک به ایشان و خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی قوچان، امید است با توسعه فعالیت های پژوهشگران و دانشمندان کشور در راستای مرجعیت علمی و فناوری، شاهد ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی باشیم.