اطلاعیه مهم آموزشی اتمام سنوات آموزشی و اخراج مشروطی

۱۶ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۳ کد : ۱۷۵۰ اطلاعیه ها اخبار آموزشی
تعداد بازدید:۲۰۷۶

به اطلاع می‌رساند کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی۱۳۹۷ و ماقبل و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ورودی مهرماه ۱۳۹۹ و ماقبل که تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ فارغ التحصیل نمی‌شوند (حتی اگر فقط درس پروژه، پایان‌نامه و یا معرفی به استاد مانده‌باشد) و نیاز به تمدید سنوات دارند و همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی که با احتساب مشروطی ترم گذشته، ۴ ترم مشروطی یا بیشتر دارند و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که با احتساب ترم گذشته تعداد ترم های مشروطی ۲ ترم و بیشتر دارند ضروری است تا قبل از شروع نیمسال دوم نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نسبت به درخواست تمدید سنوات تحصیلی یا بازگشت به تحصیل از طریق سامانه سجاد به نشانیhttps://portal.saorg.ir  اقدام نمایند.

نکات مهم:

  • اگر دانشجو تاکنون در سامانه مذکور ثبت نام نکرده‌است، لازم است ابتدا ثبت نام و نام کاربری و رمز عبور دریافت کند و سپس از منوی خدمات- اداره کل امور دانشجویان داخل-کمیسیون موارد خاص، برایتمدید سنوات و یا بازگشت به تحصیل (برای دانشجویانی که با احتساب مشروطی ترم قبل تعداد ترم های مشروطی برای مقطع کارشناسی ۴ ترم یا بیشتر و برای مقطع کارشناسی ارشد ۲ ترم یا بیشتر می باشد درخواست بازگشت به تحصیل) درخواست بدهد.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی که وارد ترم ۱۳ یا بالاتر می شوند و همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که وارد ترم ۸ یا بالاتر می شوند لازم است مبلغ ۵۰۰۰۰ تومان به شماره حساب ذیل همراه با ثبت شناسه واریز به نام تمرکز وجوه درآمد اختصاصی دانشگاه فردوسی مشهد واریز و تصویر فیش را در هنگام درخواست در سامانه سجاد بارگذاری نمایند.

شماره حساب: 140100004001072003019429IR

شناسه واریز: 376307206011550000135690000000

  • دانشجویان مقطع کارشناسی که وارد ترم ۱۱ یا ۱۲ می شوند و همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که وارد ترم ۶ یا ۷ می شوند و معافیت تحصیلی آنان به پایان رسیده است از طریق درگاه پرداخت های الکترونیکی https://qiet.ac.ir/fa/form/17/  نسبت به پرداخت مبلغ ۴۰۰۰۰ تومان اقدام و رسید پرداخت را در سامانه سجاد بارگذاری نمایند. لازم به ذکر است در زمان پرداخت در قسمت شرح خدمات، گزینه درخواست کمیسیون موارد خاص دانشگاه یا شورای آموزشی را انتخاب نمایند.   

                                                                          

  • برای دانشجویان مقطع کارشناسی که وارد ترم ۱۳ یا بالاتر می‌شوند و همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که وارد ترم ۸ یا بالاتر می‌شوند، پس از تایید درخواست توسط کارشناس آموزش- مدیرآموزش-کارشناس کمیسیون موارد خاص دانشگاه و دبیر کمیسیون موارد خاص دانشگاه،  فرایند درخواست جهت پرداخت مبلغ ۱۳۰۰۰ تومان به صورت الکترونیکی از طریق سامانه سجاد، مجدداً به دانشجو ارجاع داده می‌شود. بنابراین لازم است دانشجو جهت ارجاع پرونده به کمیسیون موارد خاص استانی نسبت به پرداخت مبلغ مذکور اقدام نماید و در غیراینصورت پرونده به کمیسیون استانی ارجاع داده نمی شود.
  • پیگیری مراحل تایید تا حصول رای کمیسیون استانی به عهده شخص دانشجو می باشد.
  • دانشجویان پسر که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند پس از اعلام رای کمیسیون موارد خاص دانشگاه یا استانی لازم است از اداره آموزش، نامه درخواست تمدید معافیت تحصیلی دریافت نمایند و مجوز تمدید سنوات از دفاتر پلیس +۱۰ اخذ و تحویل اداره آموزش نمایند.
  • راهنمای نحوه ثبت نام و درخواست برای کمیسیون موارد خاص درسامانه سجاد موجود است.
  • بدیهی است تبعات ناشی از عدم درخواست به موقع و عدم پیگیری تا زمان اعلام رای کمیسیون موارد خاص دانشجویانی که جهت تمدید سنوات آموزشی، معافیت تحصیلی و مجوز بازگشت به تحصیل (دانشجویان مشروطی) به عهده شخص دانشجو می باشد.

***تذکر مهم***

دانشجویانی که به دلیل اتمام سنوات و اخراج مشروطی، مجاز به ادامه تحصیل نیستند و برای اخذ مجوز ادامه تحصیل باید در سامانه سجاد درخواست دهند، لازم است بصورت موقت و مشروط در انتخاب واحد نیمسال اول ۴۰۲۱ شرکت کنند و درس های مورد نظر را مانند سایر دانشجویان اخذ و از ابتدای نیمسال در کلاس های درس های ثبت نام شده، شرکت نمایند.

 برای انتخاب واحد موقت و مشروط لازم است:

۱- دانشجویان در سامانه سجاد درخواست مجوز ادامه تحصیل داده باشند.

۲- فرایند درخواست مجوز ثبت نام موقت ویژه دانشجویان اتمام سنوات و اخراج مشروطی را طی کرده باشند.

این فرایند از مسیر:  پیشخوان خدمت- بررسی مشکلات آموزشی در سامانه گلستان قابل انجام است و راهنمای این فرایند در صفحه اول سامانه گلستان در دسترس است.

لازم به تاکید است کلیه دانشجویان بایستی در انتخاب واحد شرکت نمایند در صورت عدم شرکت در انتخاب واحد، پس از اتمام زمان حذف و اضافه به هیچ وجه برای دانشجویان جامانده و از جمله برای دانشجویانی که در انتظار دریافت مجوز ادامه تحصیل از کمیسیون موارد خاص هستند، انتخاب واحد نخواهد شد و نیمسال جاری به منزله عدم مراجعه برای این دسته از دانشجویان ثبت خواهد شد و عواقب آن بر عهده شخص دانشجو خواهد بود.