نخستین جلسه کارگروه صنعت و معدن شهرستان در دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد

۰۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۵ کد : ۱۸۶۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۵
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، اولین جلسه کارگروه صنعت و معدن شهرستان قوچان با حضور آقای دکتر مهدویان ریاست محترم دانشگاه، آقای دکتر امین‌یزدی معاونت محترم آموزشی و پژوهشی دانشگاه، آقای دکتر سلیمانی معاون محترم برنامه ریزی فرمانداری شهرستان و تعدادی دیگر از اعضای محترم هیات علمی و مسئولین شهرستان برگزار شد.
نخستین جلسه کارگروه صنعت و معدن شهرستان در دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، اولین جلسه کارگروه صنعت و معدن شهرستان قوچان با حضور آقای دکتر مهدویان ریاست محترم دانشگاه، آقای دکتر امین‌یزدی معاونت محترم آموزشی و پژوهشی دانشگاه، آقای اسماعیلی معاون محترم برنامه ریزی فرمانداری شهرستان و تعدادی دیگر از اعضای محترم هیات علمی و مسئولین شهرستان برگزار شد.

در این مراسم جناب آقای دکتر مجید مهدویان ریاست محترم دانشگاه صنعتی قوچان، ضمن ابراز خورسندی از برگزاری این جلسه گفت: امیدواریم با برگزاری این جلسه دانشگاه و صنایع بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شوند. در واقع از سمتی دانشگاه می تواند پتانسیل ها و توانمندی های خود را بهتر ارائه کنند و از طرفی صنایع نیازهای خود را با توجه به دپارتمانی متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه در حوزه های مکانیک، انرژی، مهندسی شیمی، مهندسی برق و کامپیوتر اعلام کنند تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن به صورت عملیاتی برای ارتقاء سطح کیفی صنایع شهرستان همکاری کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون اساتید ما در سطح کشور پروژه های مهم و متعددی را هدایت می کنند و اگر مدیران صنایع مقداری خوشبینانه‌تر به دانشگاه نگاه کنند، قطعا اساتید ما می توانند به آنها کمک کنند.

آقای دکتر مهدویان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم به معنای واقعی ارتباط با دانشگاه با صنعت شکل بگیرد، مستلزم این است که رویکرد و باور در صنعت و یک نگاه ویژه شکل بگیرد.

وی افزود: در حوزه صنعت صاحبان و مدیران صنایع باید به این باور برسند که می توانند از آنچه هستند بهتر باشند. این بهتر شدن می تواند در زمینه کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت محصولات، افزایش بهره وری، بهره گیری از استادان، و اعضای هیات علمی و یا ابداع و نو آوری و ورود به عرصه های جدید در حوزه تولید باشند.

آقای دکتر مهدویان با اشاره به توانمندی های استادان و اعضای هیات علمی در زمینه های مختلف اعلام داشت: در دانشگاه هم اساتید و پژوهشگران باید به این جمع بندی برسند که جامعه و صنعت از آنها انتظار حل مسئله دارند. در نهایت تحقق آن باور در صنعت و این نگاه در دانشگاه می تواند نقطه اتصال این دو به یکدیگر باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، امیدواریم با برگزاری هدفمند و منظم جلسات کارگروه بستر جدیدی برای ارتباط هر چه بیشتر و بهتر دانشگاه با صنعت و معدن ایجاد شود و نتایج ارزشمندی از این همکاری به دست آید.

در ادامه این جلسه آقای دکتر سلیمانی معاون محترم برنامه ریزی فرمانداری شهرستان قوچان نیز گفت: قطعا خروجی این جلسه برای صنایع شهرستان خیلی مفید و قابل قبول خواهدبود به شرطی که تداوم و انسجام داشته باشد.

مشکلاتی در نگرش مدیران صنایع نسبت به اعضای هیات علمی دانشگاه وجود دارد که با برگزاری جلسات و ریشه یابی و حل نگاه های منفی قابل رفع است.

در ادامه این جلسه دیگر اعضای حاضر نسبت به طرح موارد مختلف جهت ارتباط صنعت و دانشگاه تبادل نظر داشتند و در پایان جلسه احکام اعضای این کارگروه توسط آقای دکتر مهدویان ریاست محترم دانشگاه صنعتی قوچان به آنها تحویل داده شد.