پیام تبریک روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان به مناسبت بزرگداشت روز مهندس

۰۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۱ کد : ۱۹۸۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۵
پیام تبریک روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان به مناسبت بزرگداشت روز مهندس

با سلام و احترام

پیشاپیش فرارسیدن پنجم اسفندماه، روز بزرگداشت دانشمند و مهندس برجسته ایرانی، خواجه نصیرالدین طوسی و همچنین روز مهندس را به تمامی اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه صنعتی قوچان تبریک عرض می نماییم.

خواجه نصیرالدین طوسی یکی از برجسته‌ترین دانشمندان و مهندسان تاریخ ایران و جهان بود که در زمینه‌های مختلفی از جمله ریاضیات، فیزیک، نجوم، فلسفه، کلام، فقه و عرفان آثار گرانبهایی را به جا گذاشت. او نه تنها در علوم پایه و کاربردی بلکه در علوم انسانی و اجتماعی نیز تأثیرگذار بود. 

روز مهندس یک روز ملی است که به منظور ارج نهادن به حرفه مهندسی و تجلیل از زحمات و خدمات مهندسان در توسعه کشور و ارتقای سطح علمی و فنی جامعه نامگذاری شده است. مهندسان با استفاده از دانش علمی و خلاقیت فنی، ساختارها، ماشین‌ها، سیستم‌ها و فرآیندهایی را طراحی و اجرا می‌کنند که به بهبود کیفیت زندگی و رفع نیازهای انسانی کمک خواهد کرد.

در این روز، از تمامی مهندسان دانشگاه صنعتی قوچان که با تلاش و پشتکار خود در حوزه‌های مختلف علمی و فنی فعالیت می‌کنند، تجلیل می‌کنیم و از آنان ادامه راه خواجه نصیرالدین طوسی و افزایش دانش و توانمندی کشورمان را خواستاریم.

روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان