دانشگاه صنعتی قوچان، میزبان مراسم درختکاری با حضور فرزندان اساتید و کارکنان

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۴ کد : ۲۰۰۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۴۰
دانشگاه صنعتی قوچان، میزبان مراسم درختکاری با حضور فرزندان اساتید و کارکنان

جامعه دانشگاه صنعتی قوچان در تاریخ 21 اسفندماه 1402 شاهد برگزاری مراسم درختکاری در محوطه دانشگاه بود که در آن اساتید، کارکنان و فرزندانشان دست به کار شدند تا آینده‌ای سبزتر برای نسل‌های آینده بسازند. این رویداد با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و اهمیت درختان در زندگی روزمره برای اولین بار به این شکل در دانشگاه برگزار گردیده و با استقبال گرم شرکت‌کنندگان مواجه شد.

مشارکت کودکان در کاشت نهال، نقش مهمی در این مراسم داشت. کودکان با شور و شوق فراوان در کنار والدین خود به کاشت نهال پرداخته و درس‌های ارزشمندی در مورد مسئولیت‌پذیری نسبت به طبیعت و اهمیت حفظ محیط زیست آموختند. این تجربه عملی، نه تنها به آن‌ها امکان داد تا با دستان خود به زمین زندگی ببخشند، بلکه درکی عمیق‌تر از چرخه زندگی و رشد را به آن‌ها ارائه داد. در این مراسم، بیش از پنجاه اصله نهال توسط شرکت‌کنندگان غرس شد. این نهال‌ها که شامل گونه‌های بومی منطقه بودند، به دستان مراقبت‌کننده‌ای سپرده شدند که قول داده‌اند از آن‌ها به خوبی مراقبت کنند.

دکتر مجید مهدویان رئیس دانشگاه صنعتی قوچان در شروع این مراسم اظهار داشت: «ما مفتخریم که این رویداد را برگزار کردیم و امیدواریم که این تنها آغازی برای تغییرات مثبت در رفتارهای ما نسبت به طبیعت باشد.» او همچنین از تمامی شرکت‌کنندگان برای مشارکت فعالشان تشکر کرد. این مراسم نمادین، بخشی از تلاش‌های دانشگاه برای ایجاد محیطی پایدارتر و آموزش دانشگاهیان و جامعه در مورد اهمیت حفاظت از محیط زیست است. در ادامه شاهد تصاویری از مراسم که نشان‌دهنده شادی و همکاری شرکت‌کنندگان است، خواهیم بود.