به مناسبت بیست و پنجم اردیبهشت ماه سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد :

اجرای ویژه برنامه پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در محوطه دانشگاه صنعتی قوچان

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۳۵ کد : ۲۰۶۷ اخبار دانشگاه اخبار دانشجویی و فرهنگی
تعداد بازدید:۱۸۸
اجرای ویژه برنامه پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در محوطه دانشگاه صنعتی قوچان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ محوطه دانشگاه شاهد برگزاری ویژه برنامه‌ای باشکوه بود که به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان پارسی تدارک دیده شده بود. این مراسم با همت گروه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و در فضای مقابل ساختمان شهید سلیمانی از ساعت ۹:۳۰ صبح آغاز گردید.

برنامه‌های متنوعی در این روز اجرا شد که از جمله آن‌ها می‌توان به نقالی آقای محمد مهدی شمسایی، دانشجوی رشته کارشناسی مهندسی انرژی دانشگاه، با موضوع داستان گردآفرید اشاره کرد. همچنین ضرب زورخانه‌ای توسط مرشد جواد حسن‌زاده و حرکات آیینی ورزش باستانی توسط دو نفر از دانش‌آموزان پایه یازدهم شهرستان قوچان، آقایان تراب زاده و تهرانی زاده نیز در این مراسم اجرا گردید که نظر حاضرین را به خود جلب کرد. علاوه بر این، سخنرانی خانم بنفشه فیضی، از اساتید مدعو دانشگاه صنعتی قوچان در خصوص اهمیت زبان و ادبیات فارسی و نقش حکیم فردوسی در حفظ و اشاعه آن، مورد توجه ویژه قرار گرفت.

این برنامه نشان از تعهد دانشگاه صنعتی قوچان به فرهنگ و ادبیات ایرانی داشت و با استقبال گسترده‌ای از سوی دانشجویان و اساتید مواجه شد. این رویداد فرهنگی، فرصتی برای تجدید نظر در ارزش‌های ادبی و تاریخی ایران و تأکید بر اهمیت زبان فارسی به عنوان میراثی گرانبها بود.