به مناسبت بیست و پنجم اردیبهشت ماه سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد :

اجرای ویژه برنامه خیابانی پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در محوطه باغ ملی قوچان

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۰ کد : ۲۰۶۸ اخبار دانشگاه اخبار دانشجویی و فرهنگی
تعداد بازدید:۱۴۸
اجرای ویژه برنامه خیابانی پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در محوطه باغ ملی قوچان

در روز دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، دانشگاه صنعتی قوچان میزبان برنامه‌ فرهنگی ویژه ای بود که به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان پارسی برگزار شد. این مراسم به همت گروه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی شهر و شهرداری، اداره آموزش و پرورش و هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای شهرستان قوچان در محل باغ ملی  قوچان تدارک دیده شده بود.

برنامه با نقالی آقای محمد مهدی شمسایی، یکی از دانشجویان دانشگاه، آغاز شد که با مهارت خاصی به بازگویی داستان‌های حماسی شاهنامه پرداخت. اجرای ضرب زورخانه‌ای توسط مرشد جواد حسن‌زاده نیز یکی دیگر از برنامه‌های جذاب این روز بود که توجه حضار را به خود جلب کرد. آقای حمید رجب نژاد، از فعالین فرهنگی و اجتماعی شهرستان، نیز با سخنرانی خود در مورد اهمیت حفظ زبان و ادبیات فارسی و نقش حکیم فردوسی در این زمینه، حضوری مؤثر داشت.

این ویژه برنامه فرهنگی، ورزشی و باستانی با استقبال گرم مردم هنردوست و اهالی فرهنگ و تاریخ قوچان مواجه شد و نشان دهنده علاقه و احترام عمیقی بود که شهروندان قوچانی به میراث فرهنگی خود دارند. این رویداد به یادماندنی، فرصتی برای تجلیل از زبان پارسی به عنوان یکی از ارکان اصلی هویت فرهنگی ایران بود.