دومین دوره مسابقه ایده شو (شهرستان قوچان) در دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد

۰۵ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۰۹ کد : ۲۰۸۷ اخبار دانشگاه اخبار پژوهشی و فناوری
تعداد بازدید:۴۷۵
دومین دوره مسابقه ایده شو (شهرستان قوچان) در دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد

در هفته پایانی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، دانشگاه صنعتی قوچان شاهد برگزاری دومین دوره مسابقه کارآفرینی ایده شو بود. این رویداد با حضور کارآفرینان برجسته استان و با هدف اصلی تسریع در فرایند صدور مجوزهای کسب و کار و پشتیبانی از طرح‌های نوآورانه، به انجام رسید. دانشگاه صنعتی قوچان در این رویداد نقشی کلیدی ایفا نموده و به عنوان یکی از پیشگامان در ترویج فرهنگ کارآفرینی و نوآوری در سطح منطقه، اقدام به برگزاری این مسابقه نمود.

این مسابقات با همکاری و مشارکت گسترده نهادها و ارگان‌های مختلف از جمله دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت، مدیریت پژوهشی و دفتر نهاد رهبری دانشگاه، فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر، مرکز آموزش های فنی و حرفه ای، بنیاد برکت، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پست بانک و سایر نهادهای مرتبط در سطح شهرستان برگزار گردید. این همکاری‌ها نشان از تعهد و پشتیبانی این نهادها از فعالیت‌های کارآفرینی و توسعه اقتصادی منطقه دارد.

در فاز اول این رویداد، طرح‌های متنوعی از سراسر استان به دبیرخانه مسابقه ارسال شدند و پس از بررسی‌های دقیق و داوری‌های انجام شده توسط کارشناسان مجرب، ۷ طرح برای حضور در مرحله نهایی انتخاب شدند. این مرحله در محیطی پرانرژی و خلاقانه در دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد و شرکت‌کنندگان با ارائه ایده‌های خود توانستند نظر داوران را جلب کنند.

در پایان، با انجام داوری‌های کارشناسانه، سه طرح برتر انتخاب و متعاقبا در روز اختتامیه به عموم معرفی خواهند شد. این طرح‌ها نه تنها جوایزی دریافت خواهند کرد، بلکه در مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه پذیرفته شده و به نهادهای اعطای تسهیلات معرفی می شوند. این اقدامات، بیانگر نقش محوری دانشگاه در توسعه کارآفرینی و حمایت از ایده‌های نو در جامعه است.

دانشگاه صنعتی قوچان  از تمامی نهادها و ارگان‌هایی که در برگزاری این مسابقه با این مجموعه دانشگاهی همکاری داشتند و این همکاری نشان از تعهد آنها به کارآفرینی و فعالیت‌های نوآورانه دارد، صمیمانه تشکر می نماید و امیدوار است این رویداد تنها آغازی برای موفقیت‌های بیشتر در آینده باشد.