مراسم هفتمین روز شهادت، شهدای خدمت به میزبانی دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد

۰۸ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۵۵ کد : ۲۰۹۱ اخبار دانشگاه اخبار دانشجویی و فرهنگی
تعداد بازدید:۱۷۳
مراسم هفتمین روز شهادت، شهدای خدمت به میزبانی دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد

در روز سه‌شنبه هشتم خرداد ماه ۱۴۰۳، دانشگاه صنعتی قوچان شاهد برگزاری مراسم باشکوهی به مناسبت هفتمین روز شهادت شهدای خدمت بود. این مراسم در سالن آمفی تئاتر ساختمان شهید سلیمانی دانشگاه با حضور پرشور اساتید، کارکنان، دانشجویان و مهمانانی از سطح شهرستان، برگزار گردید.

مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری برجسته شهرستان، جناب آقای رفیعی آغاز و با پخش سرود ملی و صلوات خاصه امام رضا (ع) ادامه یافت. در این مراسم، کلیپ پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت شهید ابراهیم رئیسی پخش شد که لحظاتی از اندوه و تأمل را در دل حاضرین برانگیخت.

ریاست دانشگاه، آقای دکتر مجید مهدویان، با حضور در جایگاه ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان، به بیان ویژگی‌های دولت شهید رئیسی پرداختند و تأکید نمودند که راه و خط مشی این شهید بزرگوار باید الگویی برای همه باشد. امام جمعه شهرستان قوچان، جناب حجت الاسلام والمسلمین هراتی مطلق نیز با سخنانی پیرامون شخصیت شهید رئیسی و یاران شهیدش، به تبیین نقش آنان در اعتلای اهداف نظام جمهوری اسلامی پرداختند.

مراسم با مداحی آقای کلیدری، از ذاکرین اهل بیت (ع) و از دانشجویان دانشگاه، ادامه یافت و ایشان با ذکر مصیبت و مداحی، یاد و خاطره شهدای خدمت را گرامی داشت. در پایان آقای قدیر بابایی، از مدرسین مدعو گروه معارف دانشگاه، به بیان ویژگی‌های خاص دولت شهید رئیسی پرداخته و بر اهمیت پیروی از راه و روش این شهید والامقام تأکید کرد.

دانشگاه صنعتی قوچان، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار شهدای خدمت، برای جامعه دانشگاهی آرزوی استواری در پیروی از خط و راه این شهدای گرانقدر را دارد و امیدوار است که روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری همواره در میان اعضای این جامعه زنده بماند. شایان ذکر است این مراسم نشان از عزم راسخ دانشگاه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشت و بار دیگر تعهد دانشگاهیان به ارزش‌های انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت.