دیدار نماینده شهرستان های قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی و رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان قوچان با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۴ کد : ۲۱۰۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۰
دیدار نماینده شهرستان های قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی و رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان قوچان با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، این جلسه در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳، در دفتر وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، جناب آقای دکتر محمدعلی زلفی گل، با حضور نماینده مردم شهرستان‌های قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر علی آذری و روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان قوچان برگزار شد. این دیدار، فرصتی برای ارائه گزارش‌هایی از وضعیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شهرستان و تبادل نظر پیرامون چالش‌ها و راهکارهای موجود بود.

در این دیدار صمیمانه، دکتر مجید مهدویان رئیس دانشگاه صنعتی قوچان، با ارائه گزارشی دقیق از وضعیت دانشگاه و مشکلات پیش رو، بر اهمیت توجه و حمایت بیشتر وزارت علوم از این مرکز آموزشی تأکید نمود. دکتر مهدویان، با بیان اینکه دانشگاه صنعتی قوچان می‌تواند در پیشبرد اهداف علمی و فناوری منطقه و کشور نقش مؤثری داشته باشد، خواستار افزایش توجه و حمایت‌های مادی و معنوی وزارت علوم به این مجموعه دانشگاهی شد.

شایان ذکر است در این دیدار، سایر روسای دانشگاه‌های شهرستان قوچان نیز به صورت مکتوب مشکلات و چالش‌های دانشگاه های زیر مجموعه خود را در اختیار وزیر علوم قرار دادند. آن‌ها با ارائه پیشنهاداتی سازنده، در جهت یافتن راه‌حل‌های عملی برای مسائل مطرح شده تلاش کردند. این اقدام، گامی مهم در جهت هم‌افزایی و همکاری بین دانشگاه‌های شهرستان و وزارت علوم به شمار می‌رود.

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری جناب آقای دکتر زلفی گل، ضمن استقبال از گزارش‌ها و پیشنهادات ارائه شده، قول مساعد داد که تصمیمات لازم را برای رفع مشکلات مطرح شده اتخاذ نماید. ایشان تأکید کردند که وزارت علوم همواره در جستجوی راه‌هایی برای بهبود شرایط آموزش عالی در سراسر کشور است و از هرگونه ابتکار عملی که به ارتقاء سطح دانش و فناوری منجر شود، حمایت خواهد کرد.

گفتنی است این دیدار مهم، که نتیجه پیگیری‌ها و رایزنی‌های مستمر جناب آقای دکتر علی آذری، نماینده محترم شهرستان‌های قوچان و فاروج بود، نشان‌دهنده اهمیت ویژه‌ای است که ایشان برای جایگاه آموزش عالی و توسعه دانش در سطح شهرستان قائل هستند. دانشگاه صنعتی قوچان، به نمایندگی از جامعه دانشگاهی و دانشجویان شهرستان قوچان، از زحمات بی‌شائبه و مستمر ایشان در جهت برگزاری این جلسه تشکر و قدردانی می‌نماید. این تلاش‌ها، که با هدف رفع موانع و بهبود شرایط آموزشی صورت گرفته، بیانگر تعهد عمیق ایشان به پیشرفت و ارتقاء سطح علمی شهرستان است.