برگزاری جلسه کمیته صیانت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه صنعتی قوچان

۰۴ تیر ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۶ کد : ۲۱۲۹ اخبار دانشگاه اخبار دانشجویی و فرهنگی
تعداد بازدید:۱۵۴
برگزاری جلسه کمیته صیانت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه صنعتی قوچان

در تاریخ یکشنبه سوم تیر ماه ۱۴۰۳، جلسه کمیته صیانت از خانواده و جوانی جمعیت دانشگاه صنعتی قوچان با حضور اعضای جلسه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد. این جلسه نمادی از تعهد دانشگاه به حمایت از ارزش‌های خانواده و تشویق جوانان به ایفای نقش فعال‌تر در جامعه بود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عقیل فرزانه، مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، در سخنانی در این جلسه بر اهمیت جایگاه خانواده در جامعه به ویژه از منظر اسلامی تأکید نموده و به بررسی چالش‌های پیری جمعیت در ایران پرداختند. در ادامه، آقای دکتر مجید مهدویان، رئیس دانشگاه صنعتی قوچان، به اهمیت مسئله جوانی جمعیت اشاره کردند و راهکارهایی را برای مقابله با این چالش مطرح نمودند. ایشان همچنین توصیه‌هایی را به جامعه دانشگاهی در این خصوص ارائه دادند.

در پایان این جلسه، به مناسبت گرامی‌داشت هفته ملی جمعیت، از تعدادی از کارکنان و دانشجویان دانشگاه که به ترویج فرهنگ خانواده و جوانی جمعیت کمک کرده‌اند، تجلیل به عمل آمد. من جمله از دو نفر از کارکنان دانشگاه که دارای بیشتر از سه فرزند بودند و سه نفر دیگر از کارکنان که در سال گذشته صاحب فرزند شدند، تقدیر شد. همچنین، پنج نفر از دانشجویانی که در طرح تجلیل از جوان‌ترین پدران و مادران دانشجو شرکت کرده بودند، نیز با اهدای لوح تقدیر، شاخه گل و هدایای نقدی مورد تجلیل قرار گرفتند.