برگزاری مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهدای خدمت در دانشگاه صنعتی قوچان

۰۶ تیر ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۳ کد : ۲۱۳۷ اخبار دانشگاه اخبار دانشجویی و فرهنگی
تعداد بازدید:۱۶۱
برگزاری مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهدای خدمت در دانشگاه صنعتی قوچان

در روز چهارشنبه، ششم تیر ماه ۱۴۰۳، مراسم معنوی به مناسبت چهلمین روز شهادت شهدای خدمت در نمازخانه دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد. این مراسم، که با همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری و گروه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تدارک دیده شده بود، با قرائت زیارت عاشورا توسط مداح اهل بیت (ع)، آقای رمضانعلی جوان، آغاز گردید.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عقیل فرزانه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، به ایراد سخنرانی پرداخت. ایشان در سخنان خود به سه محور اصلی پرداختند: ابتدا به مناسبت دهه امامت و ولایت، به فلسفه غدیر خم و اهمیت بزرگداشت این عید بزرگ پرداخته و سپس به شخصیت شهدای خدمت اشاره کرده و با قرائت بخشی از وصیتنامه شهید آل هاشم، به تبیین جایگاه و اهمیت آنان پرداختند.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود، با توجه به نزدیکی به ایام انتخابات ریاست جمهوری، به ضرورت حضور حداکثری و وظایف نخبگان دانشگاهی در دعوت مردم برای مشارکت در انتخابات و معیارهای انتخاب کاندیدای اصلح اشاره نمودند. در پایان مراسم، آقای کلیدری، یکی از مداحان دانشجو، به مداحی و ذکر مصیبت پرداخته و یاد و خاطره شهدای خدمت را گرامی داشت.