برگزاری مراسم عزاداری و سینه‌زنی سرور و سالار شهیدان در دانشگاه صنعتی قوچان

۲۰ تیر ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۸ کد : ۲۱۴۹ اخبار دانشگاه اخبار دانشجویی و فرهنگی
تعداد بازدید:۱۸۶
برگزاری مراسم عزاداری و سینه‌زنی سرور و سالار شهیدان در دانشگاه صنعتی قوچان

مراسم عزاداری و سینه‌زنی سرور و سالار شهیدان، امام حسین (علیه‌السلام)، روز سه شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳ پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل نمازخانه دانشگاه و به همت گروه فرهنگی و اجتماعی و با همکاری دفتر نهاد رهبری برگزار گردید و با حضور پرشور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه همراه بود.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس‌نژاد پیرامون فلسفه قیام امام حسین (علیه‌السلام) و تأثیر آن بر حفظ پایگاه اسلام در آن زمان سخنرانی کردند. ایشان همچنین پیرامون اهمیت برپایی مراسم عزاداری در ایام محرم جهت زنده نگه‌داشتن این واقعه بزرگ و وظایف نخبگان دانشگاهی در تبیین قیام امام حسین (علیه‌السلام) در جامعه و به‌ویژه در میان دانشجویان سخنانی را بیان داشتند.

در ادامه، آقای رمضانعلی جوان، از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، دقایقی را به ذکر مصیبت و روضه‌خوانی پرداختند. این بخش از مراسم با شور و حال خاصی برگزار شد و حاضران با دل‌های سوخته به یاد مصائب اهل بیت (علیهم‌السلام) عزاداری و سینه زنی نمودند.

در پایان مراسم، با توزیع غذای نذری از عزاداران حسینی پذیرایی شد. لازم به ذکر است که این مراسم با همکاری و حمایت همه‌جانبه هیئت رئیسه، معاونت اداری و مالی و سایر حوزه‌های دانشگاه برگزار گردید که بدینوسیله از تمامی این عزیزان تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.