آیین افتتاح رسمی مرکز رفاهی غدیر دانشگاه صنعتی قوچان (شامل سالن های پذیرایی و آشپزخانه مرکزی) برگزار شد.

۲۱ تیر ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۸ کد : ۲۱۵۲ اخبار دانشگاه اخبار دانشجویی و فرهنگی
تعداد بازدید:۳۰۱
آیین افتتاح رسمی مرکز رفاهی غدیر دانشگاه صنعتی قوچان (شامل سالن های پذیرایی و آشپزخانه مرکزی) برگزار شد.

آیین افتتاح رسمی مرکز رفاهی غدیر دانشگاه صنعتی قوچان (شامل سالن های پذیرایی و آشپزخانه مرکزی) روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور دکتر حاج جباری، معاون محترم امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مهندس صفایی فرماندار قوچان، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و تعدادی از اعضای شورای اداری شهرستان برگزار گردید. این مراسم با هدف ارتقاء خدمات رفاهی و تغذیه‌ای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد و نشان‌دهنده تعهد دانشگاه به بهبود زیرساخت‌های رفاهی و آموزشی دانشگاه بود.

آیین افتتاح مرکز رفاهی غدیر دانشگاه در محل سالن اجتماعات سازمان مرکزی با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز گردید. در ادامه و پس از پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران و سرود اختصاصی دانشگاه، دکتر مجید مهدویان ریاست دانشگاه، ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان محترم و تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، یاد و خاطره شهید جمهور، شهید آیت‌الله رئیسی را گرامی داشتند. ایشان در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده در دانشگاه طی دوران سه ساله دولت سیزدهم، به ویژه اقدامات صورت گرفته در حوزه رفاه دانشجویی و مراحل تکمیل مرکز رفاهی غدیر دانشگاه جهت استحضار حضار ارائه نمودند.

در ادامه برنامه، حجت الاسلام والمسلمین قربانی، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان قوچان، با توجه به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، چند دقیقه‌ای را جهت بهره‌مندی حضار از فیوضات معنوی این ایام سخنرانی نمودند. ایشان ضمن ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت، نکاتی را پیرامون قیام امام حسین علیه السلام و فلسفه این قیام برای حاضرین بیان داشتند.

در ادامه، مهندس صفایی، فرماندار محترم شهرستان قوچان، نکات مهمی در خصوص امور رفاهی دانشجویان در سطح شهرستان ارائه نمودند. ایشان ضمن انتقاد از تمرکز خدمات رفاهی در تهران و مراکز استان‌ها، از معاونت امور دانشجویان وزارت علوم درخواست کردند که سیاست‌هایی اتخاذ شود تا تمرکززدایی در تخصیص امکانات رفاهی صورت گیرد و شهرستان‌های کوچک نیز به نحو شایسته‌ای از این امکانات بهره‌مند شوند، همچنین ایشان بیان داشتند که اگر امکانات رفاهی در سطح شهرستان‌ها به نحو مطلوبی اختصاص یابد، شاهد رشد آموزش عالی در سطح شهرستان‌های مختلف کشور خواهیم بود.

در انتهای جلسه، دکتر حاج جباری، معاون محترم امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن تبیین سیاست‌های وزارت علوم در خصوص تخصیص امکانات رفاهی به دانشجویان، از پیشنهاد فرماندار محترم شهرستان مبنی بر تمرکززدایی در تخصیص امکانات رفاهی به شهرستان‌های کوچکتر همانند مراکز استان‌ها و پایتخت استقبال نمودند. ایشان گزارشی از تسهیلات ارائه شده به شهرستان قوچان در دولت سیزدهم ارائه کرده و راهکارهایی را جهت استمرار تخصیص این امکانات رفاهی در آینده به دانشگاه صنعتی قوچان پیشنهاد دادند. دکتر جباری تأکید کردند که با اجرای این سیاست‌ها، می‌توان به بهبود شرایط رفاهی دانشجویان در شهرستان‌های کوچک‌تر کمک کرد و زمینه‌ساز رشد و توسعه آموزش عالی در این مناطق شد.

پس از اتمام جلسه، مسئولین محترم با حضور در مرکز رفاهی غدیر دانشگاه صنعتی قوچان، با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و ذکر صلوات بر محمد و آل محمد، این مرکز را افتتاح نمودند. شایان ذکر است مرکز رفاهی دانشگاه توسط دکتر مجید مهدویان ریاست دانشگاه و دکتر حاج جباری، معاون امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با بریدن روبان افتتاح شد.

پس از افتتاح مرکز رفاهی غدیر دانشگاه، مسئولین محترم از فضای این مرکز شامل سلف برادران، سلف خواهران، سلف اساتید، آشپزخانه مرکزی، انبار، سردخانه و سایر مکان‌های مربوطه بازدید به عمل آوردند. در طی بازدید، مسئولین حوزه معاونت دانشجویی توضیحاتی را در خصوص امکانات و خدمات ارائه شده در این مرکز رفاهی برای مسئولین ارائه نمودند. این بازدید فرصتی بود تا مسئولین از نزدیک با امکانات و زیرساخت‌های جدید دانشگاه آشنا شوند و نظرات خود را در خصوص بهبود و توسعه بیشتر این فضاها بیان کنند.