بازدید مسئولین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از دانشگاه صنعتی قوچان

۲۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۷:۳۰ کد : ۲۱۶۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۱
بازدید مسئولین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از دانشگاه صنعتی قوچان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، نظر به موافقت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تدفین شهدای گمنام در دانشگاه صنعتی قوچان و قرارگرفتن این مجموعه دانشگاهی در لیست واگذاری پیکر مطهر شهدای گمنام جهت تدفین، پس از برگزاری جلسه هماهنگی در تاریخ 23 مرداد ماه 1403 با حضور ریاست دانشگاه در محل این اداره کل، مقرر گردید بازدیدی از محل تدفین شهدای گمنام در دانشگاه صنعتی قوچان به عمل آید. این بازدید در تاریخ پنج شنبه 1403/05/23 با حضور سرهنگ علیرضا رضایی و مهندس محمد نژاد از مسئولین اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و آقای اکبر میثاقی مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان قوچان انجام شد و طی آن پردیس دانشگاه صنعتی قوچان جهت جانمایی یادمان شهدای دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت. 

در این بازدید که با حضور دکتر مجید مهدویان ریاست دانشگاه صنعتی قوچان انجام شد، مسئولین مربوطه ضمن بررسی جوانب و موقعیت‌های مکانی پردیس دانشگاه، محلی را برای تدفین شهدای گمنام در این دانشگاه مشخص کردند. تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که این اقدام نه تنها به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس کمک می‌کند، بلکه به نسل جوان و دانشجویان نیز ارزش‌های والای ایثار و فداکاری را یادآوری می‌کند. 

دانشگاه صنعتی قوچان با پیگیری‌های مستمر خود در این خصوص، تلاش دارد تا با ایجاد فضایی معنوی، یاد و خاطره شهدای گمنام را زنده نگه دارد و به دانشجویان خود ارزش‌های دفاع مقدس را منتقل کند. امید است با حمایت مسئولین ذی ربط، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه صنعتی قوچان و ساخت المان یادبود این شهدا در مجموعه دانشگاه باشیم. این اقدام می‌تواند به تقویت روحیه ایثار و فداکاری در بین دانشجویان و جامعه دانشگاهی کمک شایانی کند.