برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان برجسته شهرستان در دانشگاه صنعتی قوچان

۲۸ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۱:۱۱ کد : ۲۱۹۳ اخبار دانشگاه اخبار دانشجویی و فرهنگی
تعداد بازدید:۳۴
برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان برجسته شهرستان در دانشگاه صنعتی قوچان

در حاشیه برگزاری مراسم آیین تجلیل از کارکنان دانشگاه صنعتی قوچان که در روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۳ با حضور میهمانان ویژه‌ای از سطح شهرستان برگزار شد، از دو نفر از هنرمندان برجسته شهرستان قوچان تجلیل به عمل آمد. این مراسم با حضور امام جمعه شهرستان قوچان، معاونت عمرانی فرمانداری، اعضای شورای اسلامی شهرستان، جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر، اعضای هیئت رئیسه، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قوچان برگزار گردید.

در این مراسم، استاد علیرضا سلیمانی فرزند مرحوم حاج قربان سلیمانی، از نوازندگان چیره‌دست موسیقی مقامی ایران، به واسطه خدمات ارزنده‌اش در احیای موسیقی فاخر ایرانی مورد تجلیل قرار گرفت. همچنین، از استاد صالح موسویان، مجسمه‌ساز برجسته قوچانی، به واسطه طراحی، ساخت و اهدای ۴ تندیس مشاهیر بزرگ ایران به دانشگاه صنعتی قوچان، تقدیر به عمل آمد.

تجلیل از هنرمندان برجسته شهرستان قوچان نشان‌دهنده اهمیت و ارزش هنر و فرهنگ در جامعه دانشگاهی است. معرفی مشاهیر و رجال مطرح ایرانی و قوچانی به جامعه دانشگاهی، به‌ویژه دانشجویان، نقش مهمی در ارتقای آگاهی فرهنگی و هنری دارد و می‌تواند الهام‌بخش نسل‌های آینده باشد.