آیین کلنگ زنی سازه یادبود شهدای گمنام در دانشگاه صنعتی قوچان برگزار گردید

۰۲ مهر ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۷ کد : ۲۲۰۴ اخبار دانشگاه اخبار دانشجویی و فرهنگی
تعداد بازدید:۷۵
آیین کلنگ زنی سازه یادبود شهدای گمنام در دانشگاه صنعتی قوچان برگزار گردید

پیرو موافقت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تدفین شهدای گمنام در دانشگاه صنعتی قوچان، آیین کلنگ زنی سازه یادبود شهدای گمنام این دانشگاه در روز یکشنبه اول مهرماه ۱۴۰۳ برگزار گردید.

این مراسم با حضور میهمانان ویژه از سطح استان و شهرستان، از جمله نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، فرمانده سپاه ناحیه قوچان، ریاست اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران قوچان، معاونت عمرانی فرمانداری قوچان و تعدادی از رؤسای ادارات و ارگان‌های شهرستان برگزار شد.

در این مراسم، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی قوچان به همراه جمع کثیری از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه نیز حضور داشتند. این حضور گسترده نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت تدفین شهدای گمنام در محیط‌های آموزشی و دانشگاهی است که می‌تواند به عنوان نمادی از ایثار و فداکاری در میان نسل جوان و دانشجویان باشد. تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌ها و محیط‌های آموزشی، علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، می‌تواند به تقویت روحیه ایثار و مقاومت در میان دانشجویان و اساتید کمک کند.

این اقدام نمادی از پیوند نسل‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با نسل جوان و آینده‌ساز کشور است. در پایان مراسم، مسئولین و حاضرین با ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بر اهمیت حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کردند. این مراسم به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه صنعتی قوچان در هفته دفاع مقدس برگزار شد و یاد و خاطره شهدای گمنام را گرامی داشت.