مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد. این مراسم با حضور جناب آقای دکتر مجید مهدویان ریاست محترم دانشگاه صنعتی قوچان، جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین سید حسن سیدی مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه، اعضای محترم هیات رئیسه، جمعی از اساتید فرهیخته و دانشجویان محترم در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی قوچان و همزمان به صورت وبینار برگزار شد.
مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد.
این مراسم با حضور جناب آقای دکتر مجید مهدویان ریاست محترم دانشگاه صنعتی قوچان، جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین سید حسن سیدی مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه، اعضای محترم هیات رئیسه، جمعی از اساتید فرهیخته و دانشجویان محترم در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی قوچان و همزمان به صورت وبینار برگزار شد.

در ابتدای این مراسم جناب آقای دکتر مهدویان ریاست محترم دانشگاه صنعتی قوچان، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو گفت: بسیار خوشحالم از اینکه اولین دیدار بنده با شما دانشجویان عزیز همزمان با این روز مهم می باشد.

وی در ادامه گفت: در ابتدا لازم میدانم ضمن گرامیداشت این روز مهم، به روح پرفتوح شهدای دانشجو و تمام شهدای کشور عزیزمان ایران سلام و درود بفرستیم و امیدوارم اعمال ما به شکلی باشد که رضایت خدا و این عزیزان را در برداشته باشد.

جناب آقای دکتر مهدویان در ادامه گفت: امسال دومین سالی می باشد که متاسفانه دانشجویان عزیز در این روز مهم در دانشگاه حضور ندارند و امیدواریم با رفع این مشکلات و شرایط کرونایی، شاهد حضور شما عزیزان در دانشگاه باشیم.

ریاست محترم دانشگاه صنعتی قوچان در ادامه خاطرنشان کرد: جایگاه دانشجو در جامعه بسیار مهم می باشد و اگر دانشجویان عزیز این مهم را درک کنند، قطعا به مسئولیت سنگینی که در جامعه دارند نیز پی خواهند برد.

جناب آقای دکتر مهدویان در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولیت شما دانشجویان با توجه به شرایط کشور و تحریم های ضالمانه و فشارهای اقتصادی فوق العاده سنگین و مهم است و یکی از وظایف شما این است که پیشرفت علمی کشور را بیمه کنید و باعث ارتقاء کشور عزیزمان ایران در جایگاه بین المللی باشید.

جناب آقای دکتر مهدویان در ادامه تصریح کرد: مسئولیت پذیری هر فرد مانع از کج روی ها می شود و اگر هر یک از ما دانشجویان بتوانیم مسئولیت پذیر باشیم و در جای خودش نظر دهیم قطعا مانع از کج روی ها می شویم و این دقیقا همان کاری است که دانشجویان ما در روز 16 آذر 1332 انجام دادند و به همین دلیل جاودانه شدند.

ریاست محترم دانشگاه صنعتی قوچان در پایان گفت: برای همه شما عزیزان آرزوی توفیق و موفقیت دارم و امیدوارم شما عزیزان را در آینده نزدیک در بهترین جایگاه ها ببینیم.

در ادامه این مراسم جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین سید حسن سیدی مسئول محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قوچان، ضمن عرض سلام و گرامیداشت روز دانشجو گفت: دانشجویان عزیز ما باید همت کنند تا هویت دانشجویی را از آنها نگیرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشجویان ما در 16 آذر 1332 نشان دادند که حقارت و وابستگی را نمی پذیرند و به دنبال عدالت طلبی می باشد، گفت: ما نباید ماهیت روز دانشجو را فراموش کنیم ولی متاسفانه امروز شاهد آن هستیم عده ای در تلاش هستند تا ما را مشغول به کارهایی کنند که از هدف اصلی باز بمانیم.

وی ادامه داد: چندین سال است که روز دانشجو را فقط در جشن و آواز و ... می بینند که البته این موارد نیز باید باشد و برای ایجاد نشاط علمی، قطعا نشاط جسمی دانشجویان، اساتید و کارکنان لازم است. اما نباید ما را غافل کنند و ماهیت این روز مهم را فراموش کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن با نشان دادن زرق و برق دنیا، به دنبال شست و شوی مغزی است و ما باید بدانیم که اینها سرابی بیش نیست و هدف آنها این است که هویت ما را از بین ببرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشجو باید عدالت طلب و ظلم ستیز باشد و صرفا به مطالب پیش پا افتاده و زودگذر نگاه نداشته باشد.

در ادامه این جلسه جناب آقای دکتر محمدپور رییس محترم گروه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی قوچان نیز گفت: اگر نگاهی به زندگی و عملکرد دانشجویان برتر بیندازیم، عوامل موفقیت را می توانیم متفاوت ببینیم که می تواند شامل: هوش، نبوغ، استعداد، حمایت خانواده، بهره مندی از حضور استاد و معلم باشد ولی یک عامل برای همه مشترک است و آن هم تلاش مستمر می باشد.

وی در ادامه افزود: درست است که از جوان ایرانی توقع تلاش مستمر داریم، ولی از سویی باید حمایت هم وجود داشته باشد چرا که اگر حمایت نباشد قطعا سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در حد یک نامگذاری خواهد ماند.

 

 

 

کلید واژه ها: روز دانشجو مراسم روز دانشجو دانشگاه صنعتی قوچان