به میزبانی دانشگاه صنعتی قوچان؛

جلسه مسئولین محترم دانشگاه های شهرستان قوچان با حضور امام جمعه معزز و نماینده محترم برگزار گردید

به همراه گزارش تصویری
تعداد بازدید:۱۰۴۶
جلسه روسای دانشگاه های شهرستان قوچان در دانشگاه صنعتی قوچان و با حضور امام جمعه معزز، نماینده محترم و دادستان محترم شهرستان قوچان برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، این جلسه با حضور جناب آقای حجت السلام و المسلمین هراتی مطلق امام جمعه معزز شهرستان، جناب آقای دکتر علی آذری نماینده محترم مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای همتی فر دادستان محترم شهرستان و تعدادی دیگر از مسئولین شهرستان و همچینن روسای دانشگاه های شهرستان قوچان در سالن سمینار دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد.
جلسه مسئولین محترم دانشگاه های شهرستان قوچان با حضور امام جمعه معزز و نماینده محترم برگزار گردید

جلسه روسای دانشگاه های شهرستان قوچان در دانشگاه صنعتی قوچان و با حضور امام جمعه معزز، نماینده محترم و دادستان محترم شهرستان قوچان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، این جلسه با حضور جناب آقای حجت السلام و المسلمین هراتی مطلق امام جمعه معزز شهرستان، جناب آقای دکتر علی آذری نماینده محترم مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای همتی فر دادستان محترم شهرستان و تعدادی دیگر از مسئولین شهرستان و همچینن روسای دانشگاه های شهرستان قوچان در سالن سمینار دانشگاه صنعتی قوچان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه جناب آقای دکتر مجید مهدویان ریاست محترم دانشگاه صنعتی قوچان به عنوان میزبان این جلسه گفت: خدا را شاکریم که فرصتی محیا شد تا بتوانیم در خدمت روسای محترم دانشگاه های شهرستان قوچان و نماینده محترم، امام جمعه معزز و دادستان محترم شهرستان باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری این جلسه ها بتوانیم قدمی بزرگ در رفع مشکلات موجود خصوصا مشکلات موجود در حوزه آموزش عالی شهرستان قوچان برداریم  برای آینده شهرستان نیز برنامه ریزی خوبی داشته باشیم.

جناب آقای دکتر مهدویان در ادامه خاطرنشان کرد: در شهرستان قوچان پتانسیل زیادی در بحث آموزش عالی وجود دارد و  به جرات می توان گقت که شهرستان قوچان از لحاظ دانشگاهی دارای موقعیتی ممتاز و ویژه می باشد.

در ادامه این جلسه جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین هراتی مطلق امام جمعه معزز شهرستان قوچان نیز گفت: دانشگاه های سطح شهرستان باید علم را به کف جامعه بیاورند و برای شهرستان قوچان برنامه ریزی دقیقی داشته باشند و نهایتا اینکه بتوانند به پیشرفت  قوچان کمک کنند.

وی ادامه داد: تا علم دانشگاهی به کف جامعه و محل زندگی و شهرستان نیاید هیچ فایده ای ندارد و بر همین اساس امیدواریم که در آینده شاهد این اتفاق باشیم و پروژه هایی را که حاصل زحمات اساتید دانشگاه های شهرستان می باشد را در قوچان ببینیم.

در ادامه این جلسه جناب آقای دکتر علی آذری نماینده محترم شهرستان های قوچان و فاروج گفت: ما هم اکنون با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستیم که در طول دوره ای خاص به نام تصمیمات سخت و ساختارمحور گرفته شده است.

واقعیت این است که ما در بحران دستاوردها نتوانستیم در برخی موارد تصمیم درستی بگیریم و دلیلیش حضور نداشتن علوم و دانشگاه های ما در تصمیم گیری ها بود.

جناب آقای علی آذری در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولیت اجتماعی دو قسمت دارد که مورد اول مسئولیت های مربوط به فرد می باشد و مورد دوم مسئولیت سازمانی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و دلیل موفقیت های خیلی از کشورهای پیشرفته درک همین مسئولیت های اجتماعی می باشد.

نماینده محترم مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز مجموعه شهرستان قوچان تصمیم گرفته است به سمت توسعه برود و اگر گذشته ای هم داشتیم را باید فراموش کنیم و فقط به عنوان تجربه از آن استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات ما در قسمت های مختلف به دانشگاه های ما بر می گردد خاطرنشان کرد: باید الگوی دانشگاه ها در کشور تغییر کند و  در ابتدا  باید دانشگاه های ما ارزش تولید کند، دوم اینکه دانشجویی تربیت کند که آگاه به وضعیت نظام و کشور باشد و سوم اینکه تعهد به کاربردی کردن تئوری ها و تحقیقات در جامعه داشته باشند.

دکتر علی آذری در ادامه تصریح کرد: تعداد مقالات برای دانشگاه ها یک امتیاز بین المللی و کشوری محسوب می شود اما اولین موردی که برای دانشگاه ها ارزیابی می شود ادراک محلی می باشد.
دانشگاه صنعتی قوچان میزبانش قوچان و مردم قوچان می باشد، پس باید ببینیم دانشگاه های قوچان چه کاری برای اشتغال و دیگر بخش ها در حوزه محلی انجام داده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فلسفه احداث دانشگاه ها بالا بردن کیفیت زندگی در حوزه محلی، ملی و جهانی می باشد، افزود: دانشگاه هایی که صرفا به دنبال افزایش استاد و دانشجو باشند و کاری برای حوزه محلی انجام دهند باید کاندیدای دانشگاه های بی مسئولیت قرار گیرند.

آقای دکتر آذری در ادامه افزود: امروز از دانشگاه ها می خواهیم که رویه خودشان را تغییر دهند و بدانند که حال قوچان امروز خراب است و باید الگوی خود را تغییر دهند تا بتوانیم مشکلاتمان را رفع کنیم.

در ادامه این جلسه دادستان محترم شهرستان قوچان نیز گفت: وظیفه اصلی قوه قضائیه رسیدگی به جرم هاست و به نوعی در قسمت آخر قراداریم. بر همین اساس امروز از دانشگاه های خودمان و آموزش و پروشر توقع داریم با آموزش درست باعث شوند که خیلی از این مشکلات کم شود و در آینده شاهد خلوت شدن دادگستری ها باشیم.

آقای حسن همتی فر در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که باعث خلوت شدن دادگستری ها می باشد، صنعتی بودن شهر است.
هر شهری که صنعت قوی تری داشته است قطعا دادگستری خلوت تری خواهد داشت و این دلیلش وجود اشتغال است و برای قوچان که دارای دانشگاه صنعتی می باشد پسندیده است که صنعت قوی نیز داشته باشد.

در ادامه این جلسه مسئولین دانشگاه های مختلف شهرستان در خصوص مشکلات موجود در سطح شهرستان و دانشگاه های قوچان بحث و تبادل نظر داشتند.

 

کلید واژه ها: قوچان شهرستان قوچان صنعتی قوچان دانشگاه صنعتی قوچان دانشگاه شهرستان قوچان دانشگاه دانشگاه صنعتی فاروج علی آذری دکتر علی آذری هراتی مطلق حجت الاسلام و المسلمین هراتی مطلق دادستان قوچان