بیماری کرونا سبب توسعه پیشرفت های بسیار خوبی در حرکت آموزش عالی به سمت آموزش مجازی شده است

۱۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۷ کد : ۷۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۵۴
بیماری کرونا سبب توسعه پیشرفت های بسیار خوبی در حرکت آموزش عالی به سمت آموزش مجازی شده است
بیماری کرونا سبب توسعه پیشرفت های بسیار خوبی در حرکت آموزش عالی به سمت آموزش مجازی شده است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی قوچان، دکتر علی آیتی معاونت محترم آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قوچان، در خصوص فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: بیماری کرونا سبب توسعه پیشرفت های بسیار خوبی در حرکت آموزش عالی به سمت آموزش مجازی شده است که باید از این امکانات برای توسعه علم و دانش استفاده کرد.

دکتر آیتی در ادامه یادآور شد: البته قبول داریم که آموزش الکترونیکی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود.

وی خاطر نشان کرد: مطمئنا در سال های آتی آموزش الکترونیکی می‌تواند به آموزش حضوری کمک کند، به طوری که آموزش الکترونیکی هر زمان قابل استفاده توسط دانشجو است؛ در حالی که آموزش حضوری این گونه نیست و اگر دانشجو در کلاس درس حاضر نشود، عملا درس را از دست داده است.

دکتر علی آیتی در ادامه گفت: آموزش مجازی کمک می‌کند بسیاری از مطالب در قالب آموزش الکترونیکی به دانشجو ارایه شود، از طرفی بسیاری از دانشجویان به دلیل مشغله کاری، دوری از محل دانشگاه و هزینه‌های رفت و آمد می‌توانند از آموزش الکترونیکی به بهترین شکل استفاده کنند.

وی افزود: در این راستا و به همت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیریت آموزشی دانشگاه صنعتی قوچان ابتدای شیوع بیماری کرونا، به سرعت زیرساخت‌های آموزش مجازی آماده و با کیفیت بالا به بهره برداری رسیده است.

معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قوچان در ادامه تصریح کرد: در نیمسال جاری بالغ بر 450 درس نظری، عملی و آزمایشگاهی در دو سامانه آموزش آنلاین و  آفلاین و توسط بیش از 75 عضو هیات علمی و حدود 50 مدرس مدعو در حال ارائه می باشند و نظارت منظم و مستمر بر نحوه تشکیل کلاس‌ها، کیفیت و محتوای دروس توسط حوزه معاونت آموزشی دانشگاه در حال انجام است.

وی ادامه داد: دانشجویان در اوایل برگزاری کلاس‌های مجازی به دلیل آشنا نبودن زیاد با این نحوه آموزش زیاد با آن ارتباط برقرار نکرده بودند و همچنین به دلیل پایین بودن سرعت پایین اینترنت زیاد رغبتی به حضور در این کلاس‌ها نداشتند. ولی به مرور با بهبود شرایط و افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت به تعداد دانشجویان در کلاس‌های مجازی افزوده شد و حال بسیاری از دانشجویان از این روش آموزشی برای تعدادی از دروس رضایت دارند.

متاسفانه با ادامه شرایط موجود و عدم امکان بازگشایی حضوری کلاس ها،  ارزیابی از دانشجویان و امتحانات پایانی آن ها نیز به صورت مجازی و مستمر انجام خواهد شد.